יום שני, 11 ביוני 2012

כיצד מועילה ומזיקה ההיסטוריה לחיים ב'


המשך לפוסט הקודם

לפני חצי שנה התנכלו אנשי תג מחיר לנכדתו של ליבוביץ', חגית עופרן, ראש צוות מעקב התנחלויות של שלום עכשיו פעמיים. כשערכנו אז ביקור במקום מצאנו אנשים חרדים. פעילת שמאל שצמיגי מכוניתה נוקבו סירבה להיחשף, השכנה של עופרן פחדה גם היא שהטרור יחצה את דלת ביתה, וגם פגשנו את איש הסאטירה הימני אלחנן אבן חן, אולי כמוני הוא חייך לנוכח חדשות רעות, ובכל זאת החיוך שלו היה מפחיד יותר.



מאז פעילויות תג המחיר צברו תאוצה עוד ועוד. שלא כמו האס אה, המיליציות מהשטחים הזוכות משום מה לכינוי הרומנטי "נוער הגבעות", אינן מאורגנות והן אף אנרכיסטיות במהותן, אך הגזענות וחוסר המעצורים של חבריהן לא נופלות מאלו של המיליציה הנאצית. בסוף השבוע האחרון היו אלה חברי נווה שלום ש"זכו" לסבול מהתנכלותם. בתגובה הגיעה למקום משלחת של אנשי דת שביקשו להזכיר כי היהדות היא דת אחרת לגמרי.



אבל התחושה היא כי מדובר במאבק כמעט בלתי אפשרי, הם מצוטטים פסוקים, אבל האספסוף כבר מוסת, מי יקשיב להם, הם הרי "סמולנים". רק לפני חודשים ספורים תקפו מאות אוהדי בית"ר פועלים ערבים בקניון.



כשלבסוף ביקשה המשטרה את צילומי מצלמות האבטחה של הקניון התברר כי הפועלים שביקשו להגן על עצמם רדפו אחרי האוהדים עם מקלות, והמשטרה חיפשה את התוקפים הערבים. אז נכון, לא בכדי הדברים קורים בירושלים, ולראייה תקשיבו מה אומר ראש עיריית ירושלים לפועלים שהותקפו על ידי ההמון אחרי  בשנייה ה 2:25



כן, שמעתם נכון, ראש עיריית ירושלים מסביר לקורבנות כי מי שסבל מהתקיפה באמת הם האוהדים, כי משקיעים לא יגיעו לקבוצה. בקיצור, ירושלים לא אשמה אבל היא נפלה לפני תל אביב, יום אחרי שייכלאו את כל ה"סמולנים" בגן החיות התנכ"י, יגיע הזמן לטפל גם בספארי בתל אביב.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מצעד הדגלים 2023 - חגיגה ירושלמית

קריאות ה'מוות לערבים', 'שיישרף לכם הכפר', 'נקם אחת משתי עיניי מפלסטין יימח שימם' ו'מוחמד מת', הפכו את מצעד ה...