יום שני, 11 ביוני 2012

ניידת אקספרס/ רכבת תקלה מגיעה לבית המעצר

הערב, מול ביתו של ניר ברקת
בתןך הניידת עידו נווה
נתחיל בסוף. באקט אלים של נקמה פוליטית וממסדית נעצר הערב לקראת שמונה עידו נווה, פעיל חברתי נגד הרפורמה בתחבורה הציבורית בירושלים. נווה שאתגר את המערכת הפוליטית המקומית ובעיקר את העומד בראשה, ארגן הפגנות שבועיות מול ביתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. הערב, במהלך ההפגנה, נעצר תוך כדי שימוש בכוח, ומחר בתשע בבוקר יובא בפני שופט לדיון בהארכת מעצרו. למי שלא בקיא בדין הפלילי, יש שתי סיבות להשאיר אדם במעצר, האחת מסוכנות, והשנייה החשש שיחבל בחקירת המשטרה. קשה לומר שמסוכנותו של נווה מצדיקה מעצר, ובאשר לחקירת המשטרה - את כל העדויות "המפלילות" העלה נווה בעצמו לערוץ היוטיוב שלו. אם משטרת המחוז חוששת כי מישהו "יטפל" בראיות זה הזמן להתחיל להוריד סרטונים מיוטיוב.


המעצר




ואגב, ללא קשר להפגנה הספציפית הזו, האחריות על טיפול בהפגנות במחוז עברה מהסיור לידי היס"מ, צעד לא ברור, המעיד כי כל הפגנה מהווה איום על מחוז ירושלים.


לפני חודש כתבתי את הפוסט 3 הערות על מחאה/מבוא למדע המדינה בו שובצה גם הכתבה הבאה



בין המפגינים שהמשטרה ביקשה להגביל את זכותם היה עידו נווה, פעיל קבוצת הפייסבוק רכבת תקלה שהפגין בכיכר ספרא וחשף את ערוותם (שלא לומר טמטומם) של השוטרים שאינם יודעים את החוק ומגבלותיו. אבל לא רק את השוטרים הוא איתגר כאמור אלא גם את ראש העירייה ניר ברקת. היום עשו המשטרה וראש העירייה את המהלך שלהם, מהלך שמעיד כי בספרא ובמגרש הרוסים לחוצים ורוצים להעמיד את נווה במקומו.

בתגובה לטענה כי בהפגנה בה משתתפים פחות מחמישים מפגינים אין צורך באישור מסרה המשטרה: כי על פי פסיקת בג"צ הפגנה מול ביתו של אישיות ציבורית תוך שימוש במגאפון אסורה. באגודה לזכיויות האזרח לא מיהרו הערב להתייחס לטענה בביטול, אך מבטיחים לייצג את נווה בבית המשפט.
אפשר לתהות עד כמה חכם "הצעד הממסדי", בקבוצת "רכבת תקלה" כבר הכריזו על אירוע ועשרים אנשים כבר הודיעו כי ייתיצבו לתמוך בנווה. בנחישות ועם ראש בקיר, הצליח מאבקו הלא אלים של נווה לחדור לשיח הציבורי המקומי ואפילו הארצי, הפיכתו למרטיר רק תעצים את הצלחתו. אבל מי יודע, אולי נגד מאבקים שלא משתמשים בכח צריך להשתמש בהרבה כח, הרי עד עכשיו זה עבד תמיד...

למתעניינים, עוד כתבות וידאו על הרכבת הקלה ועידו נווה בתוך הפלייליסט תחבורה ציבורית בערוץ היוטיוב שלי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מצעד הדגלים 2023 - חגיגה ירושלמית

קריאות ה'מוות לערבים', 'שיישרף לכם הכפר', 'נקם אחת משתי עיניי מפלסטין יימח שימם' ו'מוחמד מת', הפכו את מצעד ה...